Sporcularda Kas Tendon Yaralanmaları

Kas iskelet sistemi yaralanmaları, kas, tendon, bağ, eklem, kıkırdak veya kemiklerin hasar görmesiyle ortaya çıkan bir durumdur. Her yaştan insanda meydana gelebilir, ancak sporcular en yüksek risk altındadır.

Sporcularda kas tendon yaralanmaları en sık görülen kas yaralanmalarıdır. Bedenin bütün hareket yapısı kas ve tendonların kemiklerin üzerine bağlanması ile inşa edilmiştir, bu da beraberinde birçok sebepten yaralanmaya açık bir alan oluşturur.

Sporcularda kas ve tendon yaralanmaları birçok sebepten dolayı oluşabilir. Kasların aşırı zorlanması, ani travma, kas ve tendonların zayıflaması, sürekli tekrar eden hareketler, ani hareketler, spor sırasında ısınmadan efor sarf edilmesi, yapılan spora uygun ekipman kullanılmaması, uygun zemin olmaması, antrenman ya da spor öncesi motivasyon eksikliği, doğru teknikle doğru spor dalının yapılmaması olabilir.

Ani travma yaralanmaları spor veya antrenman sırasında düşme, çarpma, çarpışma, ani dönüşler gibi nedenlerle ortaya çıkarken, kasların ve tendonların zayıflamasının da en büyük sebebi aşırı yorgunluk, yetersiz tek tip beslenme veya sporcunun artık yaş ile birlikte bedensel olarak eski performansta olmaması olabilir.

Sporcularda Kas Tendon Yaralanmaları

Sporcularda Kas Tendon Yaralanmaları Belirtileri Nelerdir?

Sporcularda kas tendon yaralanmalarının belirtileri yaralanmanın yerine ve sebebine göre değişiklik gösterir. En belirgin belirtiler arasında ağrı ve şişlik yer alır ve bunu kızarıklık, hareket kısıtlılığı, eklemde kırık veya çıkık hissi ve güçsüzlük takip eder. Sporcularda kas ve tendon yaralanmalarının belirtileri bazen çok hafif seyredebilir. Böyle durumlarda sporcu tarafından bu hafif belirtiler göz ardı edilirse ilerde çok daha büyük sorunlara yol açabilir.

MSM Klinik olarak hedefimiz her zaman önlenebilir hastalıkların önlenmesi için koruyucu hekimlik yapmak. Sporcularda kas tendon yaralanmaları önlenmesi ve en az hasarla atlatılması için düzenli muayene ve takibin önemini bir kere daha belirtmek isteriz.

Sporcularda Kas Tendon Yaralanmaları Teşhisi ve Tedavisi Nedir?

Sporcularda kas tendon yaralanmaları teşhisi kliniğimizin uzman ortopedi ve travmatoloji doktorları tarafından konur. Ortopedi ve Travmatoloji uzmanımız ayrıntılı bir muayene ve gerekirse röntgen, ultrasonografi ve MR gibi tetikler yapar. Bazı durumlarda kan tahlillerine de başvurulur.

Sporcularda kas tendon yaralanmaları teşhisi yapıldıktan sonra uzman doktorumuz tarafından gereken tedaviye geçilir. Sporcularda kas tendon yaralanmalarının tedavisi duruma göre çok değişkenlik gösterir ve burada çok iyi bir Ortopedi ve Travmatoloji uzmanı doktor ile çalışmanın önemi ortaya çıkar. MSM Klinik’te doğru teşhisle birlikte spor fizik tedavisi konusunda tecrübeli fizyoterapist eşliğinde daha güvenli, hızlı ve konforlu iyileşebilirsiniz. Sporcunun ileriki spor yaşamını da göz önünde bulundurarak en iyi sonucu, en kısa sürede ve en az yan etki ile almamız gerekir. Çünkü normal hastalara nazaran sporcular, zamanla yarıştıkları için iyileşme süreci çok fazla önem arz eder.

Sporcularda Kas Tendon Yaralanmaları

Sporcularda kas tendon yaralanmalarının tedavisi için en çok kullanılan tedavi yöntemleri cerrahi tedaviler ve sporcuda cerrahi olmayan tedaviler olarak ikiye ayrılır. Sporcularda cerrahi tedaviler ve sporcularda cerrahi olmayan tedaviler. Sporcularda hafif kas tendon yaralanmalarında cerrahi dışı RİCE protokol tedavisi gibi bir uygulama yeterli iken, bazı durumlarda ilaç tedavisi ile beraber fizik tedavi de gerekebilir. Sporcularda kas tendon yaralanmaları daha ağır ise cerrahi bir müdahale gerekebilir.

Sık görülen sporcularda kas ve tendon yaralanmaları en aza indirmek ve spor performansını en iyi düzeyde tutmak için ısınma ve soğuma hareketlerini aksatmamak, kasları güçlendirmek için belli bir teknik doğrultusunda hareket etmek gerekir. Sporcu beslenmesine önem verilmelidir. Düzenli bir şekilde ortopedi ve travmatoloji kliğinde kas iskelet sistemi kontrolü yapmak spor hayatınıza çok şey katacaktır.